onsdag 28. april 2010

TV'ens utvikling


Jeg tror TV'ene ikke kommer til å bli mye større enn de er idag. Ikke på grunn av teknologien eller for dårlig oppløsning, men på grunn av at de må få plass i en vanlig stue. Det er ikke mange som har plass til mye mer enn 70-80" i stuen, og når du er oppe i 80" kan det fort bli for mye.
Det som kommer i nærmeste fremtid er selvfølgelig 3D. Jeg tror det kommer til å selge bra en periode men for å så tror jeg salget flater litt ut. Det er en god idé å kunne se 3D filmer hjemme i stuen så lenge vi har valget å se vanlig TV i tillegg. Noen ting trenger ikke å sees i 3D, f. eks nyhetene eller talk-shows.
Jeg så et program på NRK der de snakket om de nye oppfinnelsene innenfor TV'ens verden. Den ene gjorde det slik at den flyttet på hvor lyden var sentrert etter hvor du selv sitter. TVen kjenner igjen ansikter og flytter dermed lyden. Den kunne skrue seg av når den fant ut at ingen så på, og komme med en advarsel hvis du satt for nærme.
jeg tror de fleste innovasjonene innenfor TVen kommer til å være ting som gjør TV-tittingen enklere og mer brukervennlig. Smarte og innovative oppfinnelser.

Ingen kommentarer: